CPK rezygnuje z wariantu W2

Biuro projektowe IDOM poinformowało, że wstrzymano prace nad wariantem W2 linii kolejowej 88.

IDOM jest wykonawcą działającym na zlecenie Centralnego Portu Komunikacyjnego Sp. z o.o., który aktualnie opracowuje Rozszerzone Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ-R) dla inwestycji pn. „Budowa linii kolejowej nr 88 na odcinku CPK – Grójec – Warka”.

Do tej pory IDOM opracowywał 5 wariantów tej linii, w tym dwa przebiegające przez naszą gminę (W1 i W2), dość podobne w swoim przebiegu.

Wariant W1 prowadzi od Warki linią kolejową nr 8 (LK8) do Czachówka i z Czachówka linią kolejową nr 12 do Tarczyna. W tym wariancie pociągi w obydwu kierunkach mają poruszać się południową łącznicą w Czachówku, lekko wydłużoną w stronę Bronisławowa. Wariant W1 w dużej mierze korzysta z rozwiązań przebudowy planowanej przez PKP PLK.

mapa

Wariant W2 był w swoim przebiegu bardzo podobny, jednak pociągi jadące z Warki do Tarczyna miały poruszać się nowowybudowaną linią na północ od Czachówka. Linia ta zaczynała rozwidlać się jeszcze w gminie Chynów, przechodząc przez naszą gminę, a następnie przez gminę Góra Kalwaria omijając od północy łącznice w Czachówku, dalej przebiegać przez Uwieliny i dalej wchodzić w LK12.

mapa

Do dalszych analiz skierowano warianty W1, W6 i W61.

mapa

– Doceniam rezygnację z wariantu W2, ale nie jest to rozwiązanie w pełni nas satysfakcjonujące – mówi wójt Michał Kmiecik. – Stanowisko gminy jest jasne – Naszym celem jest brak inwestycji CPK na terenie Gminy Prażmów i o to będę z całą stanowczością zabiegać.